Netolerantni ste na laktozu? Nema problema!
Primijetili ste da nakon konzumacije mliječnih proizvoda osjećate nadutost, imate grčeve, mučninu ili čak proljev? Možda ste netolerantni na mliječni šećer - laktozu.


Nakon spoznaje da u svom probavnom sustavu nemaju dovoljne količine enzima laktaze koji razgrađuje laktozu na jednostavnije šećere, tj. da su netolerantni na laktozu, mnogi ljudi donose za zdravlje lošu odluku o izbjegavanju mlijeka i mliječnih proizvoda.

Izbjegavanjem mlijeka i mliječnih proizvoda osobe sa smanjenom tolerancijom na laktozu ujedno smanjuju dnevni unos kalcija, što uvelike povećava rizik od prijeloma kostiju i osteoporoze.

Kako biste izbjegli smanjeni unos kalcija i ostalih vrijednih nutrijenata iz mlijeka, preporučujemo odabir mlijeka sa smanjenim udjelom mliječnog šećera, koje se može konzumirati bez straha od nepoželjnih popratnih simptoma netolerancije laktoze.

Također, važno je napomenuti da osobe s ovim problemom iz prehrane ne moraju isključiti fermentirane mliječne napitke i sireve jer u tim proizvodima ima vrlo malo mliječnog šećera. Nadalje, razina netolerancije laktoze razlikuje se od osobe do osobe, a istraživanja dokazuju da većina ljudi netolerantnih na laktozu bez ikakvih problema može probaviti oko 6 g mliječnog šećera, što bi značilo pola šalice mlijeka na dan.