Zdrave navike za jači imunitet
Ako se na vrijeme pripremite te pravilnim izborom hrane ojačate svoj imunološki sustav, vrlo je vjerojatno da će vas neugodna zaraza zaobići.

 

Saznajte kojih je 10 jednostavnih preporuka potrebno primijeniti za snažniji imunitet.

1. Uravnotežena prehrana bogata voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama te siromašna jednostavnim šećerima i zasićenim mastima.

2. Obogatite jelovnik namirnicama koje su bogate vitaminima C, E i A te mineralima cinkom, bakrom i selenom.

3. Adekvatan unos tekućine je od osobita značenja. Voda, čajevi, juha, sokovi i slični napitci sprečavaju dehidraciju, pomažu u vlaženju sluznice nosa i grla te u oslobađanju sluzi koja može uzrokovati začepljenje dišnih puteva. Topli napitci ublažavaju simptome bolnog grla.

  • Čajevi su odličan saveznik u borbi protiv gripe i prehlade. Uz dodatak meda i limunovog soka, njihov učinak u olakšavanju simptoma prehlade i gripe bit će još bolji.
  • Med zbog svoje ljepljive konzistencije pomaže smanjiti iritaciju sluznice grla.
  • Sok od limuna, osim što je izvor vitamina C, stimulira rad žlijezda slinovnica, potiče ih na lučenje sline koja vlaži usta i grlo te olakšava gutanje. Imajte na umu da vitamin C i med treba dodati u čaj tek kada se ohladi kako ne bi uništili vrijedne sastojke.

4. Izbjegavajte alkohol, kavu i napitke koji sadrže kofein jer mogu povećati gubitak tekućine iz organizma.

5. Pazite na probavu. Zanemarivanje zdravlja probavnog sustava znači i zanemarivanje zdravlja imunološkog sustava. Probiotičke "dobre bakterije" u debelom crijevu i ravnoteža crijevne mikroflore odgovorni su za cjelokupno zdravlje. Stoga u svoju svakodnevnu prehranu uvrstite b. Aktiv LGG, čijim se svakodnevnim uzimanjem obogaćuje crijevna flora i time jača otpornost organizma. Naime, LGG je najistraživanija probiotička bakterija s više od 500 znanstvenih i kliničkih studija, koje dokazuju pozitivan učinak LGG-a na jačanje prirodnog imuniteta organizma.

6. Konzumirajte češnjak i luk jer sadrže prirodne tvari koje, slično djelovanju antibiotika, povoljno djeluju na imunološki sustav.

7. Začini koji izazivaju suzenje očiju mogu imati isto djelovanje na nos, odnosno potaknuti drenažu te tako osloboditi dišne puteve. Ukoliko zbog prehlade i/ili gripe niste izgubili apetit, uz obroke kao prilog konzumirajte hren ili senf, ili ih začinite paprom ili curryjem.

8. Ruke perite češće nego inače jer tako umanjujete mogućnost inficiranja sebe, ali i drugih.

9. Ne pušite i izbjegavajte boravak u prostoriji u kojoj se puši. Dim cigareta još će više iziritirati i isušiti sluznicu nosa i grla te će pogoršati kašalj!

10. Opustite se! Hormoni stresa, koji se luče kao odgovor na stres, oslabljuju imunološki sustav.